söndag 1 februari 2009

Gäss till Dun!?


Det gör så ont i mitt hjärta ser på TV 4 reklamen om dun hanteringen och blir så j..a arg och ledsen att vi har två EU länder som pysslar med detta sattyg, hur kan man pina fåglarna med att slita av dunen för att sen göra om detta 4-5 ggr under deras liv den ångesten och smärta dessa djur känner varje gång. Jag har alltid trott att man tog dun från redan slaktade djur, men det är ju klart att det skulle bli väldigt mycket andbröst och gås ar att äta i affären om det skulle täcka alla dun jackor/kuddar/täcken osv men jag trodde i mitt enfald att det fanns koll på denna produktion...Dun täcket har åkt ut och nu sover jag under ett syntet täcke och det känns faktiskt så skönt...
Ska iväg nu och träffa en väninna som jag inte har sett på flera år ska bli så roligt men ja va tvungen att skriva av mig lite om fåglarna först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails