fredag 20 februari 2009

Vandringsstav!


Titta va jag och Frans har hittat????

När vi gick ute i skogen så genade vi över en åker ingen sådd åker utan en gammal vall.

Såg då en pinne som låg nerfrusen på marken ,hojtade till åt Frans -kolla, här ligger en fin pinne åt dig som du kan bara på, vi började jobba för att få fram den den va lite täckt med både snö och is och lite gammalt gräs va virat runt den.

Wow det va ingen vanlig pinne de va en vandrings stav. Så fin .

Någon hade bemödat sig att tälja i detta rådjurshorn el kanske hjort horn, Som ni ser på toppen är ett hundhuvud snidat...

Den fick nu Frans bära till bilen och han blev ju så glad när jag t.om slängde in den i bilen, han trodde nog att jag skulle ta med den hem för hans skull, men det va nu jag som ville ha hem den ...

Jag hade inte mage att lämna den kvar i naturen, man vet ju inte hur länge den har legat där och skulle jag ha lämnat den kvar så är det nog inte så troligt att ägaren hade hittat den igen...

För den måste nog ha legat sedan i somras i alla fall, kanske längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails