tisdag 17 februari 2009

Roddbåt!


Saknar min båt, jag hade en gång en eka...

Tänk på vår kanten när man börjar pyssla om båtarna stora som små skrapa fixa måla el tjära wow aaa tjärdoft inte att leka med man blir som lyriskt varm lycklig.

Sluter man ögonen när man tar en singel malt whisky så kommer samma lukt och känsla som när man fixar med båten till sommarens sjösättning.


I samma ögon blick som jag nu sitter här kom jag och tänka på ett tillfälle när Jerry var 5 år och hans tvillingbror Nicklas var också med. Vi hjälpte min mamma att ordningställa hennes eka till sommaren den låg nere vid väddö kanal, I allafall så var min bror ute och fiska samtidigt och kom nu tillbaka med tre stora gäddor som han la prydligt på tvären över den lilla spången innan bryggan, vi blev ju klart imponerade och rusade fram!!! alla utom Jerry???? Kom nu då, står jag och ropade och lockade kom får du se vad morbror har fått, Jerry ville så gärna men helt plötsligt blev han lite skraj för dom va stora, vi lovade och tjatade om att dom va döda så han behövde inte vara rädd...


-Jag kommer då sa han, vi stod nu runt och även hundarna som
vi hade med oss alla vänta spänt på att Jerry skulle våga titta, och nu gör han det aaaa vad duktig du är står vi och nästan applåderar honom då händer det som inte får hända ett barn när man står och lovar dyrt och heligt att allt är ok,Jerry står böjd med huvudet över fiskarna ganska nära och han är ju nu lite kaxig att han vågade sig fram.



Helt plötsligt slår stjärten till från en av gäddorna och inte en liten snärt den bokstavligen hoppade upp och slår till Jerry rakt i ansiktet?!?!?! ha ha. Nu kan man skratta åt det men oj vad vi tyckte synd om honom...

Men samtidigt som man tröstade honom så ömsom gap skrattade vi.....

Helt otroligt att det skulle just hända honom som va så rädd.

Kan meddela att han inte har fått några men efter denna upplevelse, inte vad vi har märkt i allafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails