tisdag 10 februari 2009

Kina mat en måndag!


Fick besök igår.

Hämtade Jerry vid bussen han bar på lilla Tindra i väskan och i den andra väskan bar ha på datorn plus att han hade ett par kassar med sig, så jag håller tummen att han tänker stanna några dagar...


Vi beslöt att åka ner på Kinarestaurangen och ta med oss lite god mat hem.


När vi står och beställer mat av en blonderad kines som ingav ett lugn av att inte ha något problem med svenska språket skönt inte för att jag brukar oroa mig men denna kille va ganska små ball och lite små kaxig i sin "yrkes" roll.


Jag beställde klart och tydligt stekt ris med kyckling sen va det Jerrys tur att best han sa fläskfile med nån sås som jag inte kommer ihåg nu vad den heter sen sa Jerry till om två bananer.

Så nu är vi klara med beställningen känns bra inga konstigheter tror vi ja, ok säger killen bakom disken en stor stark skulle du ha då?

-va, svara Jerry nej jag ska inte ha någon öl

-jo, men du sa ju (han rabblade maten och sedan en stor stark)

-nej, två bananer.

Efter mycket om och men så kändes best som klar.

Vi slog oss ner och väntade satt och små pratade lite efter en kort stund kom en annan kines fram med några påsar och frågade

-Biff med bambuskott?

nej svarade jag, vi har beställt .....

Han gick iväg in i köket igen. Efter det gått en stund till kom han åter igen med några påsar, aaa nu kommer nog våran mat tänkte jag.

Men då ställer han samma fråga igen, biff med bambuskott?. nej nej åter nej, då skulle jag vara lite rolig igen men vi kan ju ta bananerna för dom har vi ju beställt??? nu fattade han inte nått???

Han gick åter igen till köket, nu börjar vi förstå att killen som hade tagit våran beställning hade faktiskt inte lyssnat på ett ord av vad vi hade sagt om vad vi ville ha. ha ha

Tredje gången gillt blev det dock efter att vi hade om beställt allt och väntat en stund till, så kunde vi äntligen ta bilen hem med våran kinamat.
Blodsockret va då så lågt vi bokstavligen kastade fram tallrikarna och slängde upp maten och dök ner i soffan och bara åt så riset stänkte omkring oss.
Tänk va snurrigt det kan bli bara för att man vill unna sig en liten snabb middag utan extra problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails