torsdag 19 februari 2009

Ett ögonblick i från!


Undrar hur det kommer sig att man kan göra ett program över Sveriges sämsta bilförare???


-Jag, blir rent ut sagt förbannad, jag menar varför kollas inte platsen där vederbörande har lyckats bli godkänd? De instruktörer som dom hade vid uppkörningen? där han eller hon har fått sitt körkort, (jag menar nu de yngre bilförarna) man kan ju inte bara ha blivit en katastrof som bilförare veckan efter de har fått det i sin hand?!?!




Igår när jag kom på Åkersberga vägen och körde norr ut mot Norrtälje, så kom jag till en utfart på min vänstersida där står två bilar och väntar på att få köra ut, den ena ska svänga höger den andra ska svänga ut vänster alltså ut på min väg ,samtidigt får jag möten ett gäng bilar kommer mot mig och jag har några bilar bakom mig, helt plötsligt börjar gubben köra ut han som ska svänga vänster jag är då så nära honom så jag slänger mig på tutan håller till höger så mycket det går, han blir tydligen lite rädd och stannar, nu står han mitt ivägen med halva bilen på min väghalva och bakdelen i den andra väghalvan, jag kom ju i 70 km och va så nära att jag inte han stanna men dom mötande han, så han kunde komma in i mellan mig och bilen bakom...Denna incident kunde ha slutat i katastrof, men tack och lov så gick det bra.


Där han körde ut va ingen skymd sikt och vi kom på raksträcka i bägge riktningarna..


Jag blev så skraj efteråt att det kändes som jag skulle parkera bilen och hädanefter ta och åka buss...


Det är riktigt otäckt när folk får hjärnsläpp.




Jag tror nog farbron blev väldigt rädd han va sekunden från att livet kunde ha slocknat där eller någon annans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails