måndag 2 februari 2009

Färisten!


Åter till dagens lilla resa i skogen den underbara...

Lite hinder på vägen vad det, Färisten som vi passerade på tre ställen vad så hal pga det kalla vädret med tillhörande sol så det blev så halt under mina skor att vi fick mobilisera kedja vid först, bestående av kaxiga Frans gick först och visade vägen trots att vi har säkert gått där 100ggr men men det är bara att låta han hållas, han får väl tro att han är the leader of the pack men Spikee är starkast hm, fast det vill han inte kännas vid...

Nå, åter till kedjan efter att Petra gått över med sin Spikee fick jag ropa tillbaka henne eftersom jag va rädd för att halka med kameran som jag bar i min högrahand plus att i ändan på Färisten

satt ju el stängsel som jag måste öppna och stänga efter oss så att alla kom in på andra sidan men hur f..n skulle det gå till jag stannade och tänkte till när jag väl kommer över så kan jag inte stå och vingla och byta kamera hand ej heller så kan jag öppna den hårt spända el tråden med handtag utan att lätt tappa balansen ujujuj, så hon vänder och kommer tillbaka så jag kan stödja mig på henne när vi åter går över alla på rad Spikee först i kopplet sedan Petra o mig hållandes hennes axel kameran i andra handen Frans väntande på oss för inte fatta han vad vi pysslade med, för att sedan hålla ihenne medans jag byter hand för kameran så jag har min högerhand fri så att jag kan öppna stängslet får loss handtaget detta moment är inte så lätt tänk er själva att stå med hund i koppel Petra tillvänster om mig jag håller i kameran och el stängslet slickar nästan våra ben vinglandes på ett järnvägsräls ja lite svårt var det ha ha nåja vi lyckades komma igenom hela och rena även de små äventyren är viktiga här i livet...
Sedan trallade vi vidare på flera små mysiga vägar i skogen, lyckliga och glada att vi klart det första hindret på resten av vår dag :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails