fredag 27 februari 2009

Barn!


Om du krånglar till det med din barnuppfostran, har det inte så stor betydelse att du lyckas bra med andra saker...


Önskade att föräldrar slutar med kvalitetstid och börjar åter införa kvantitetstid.

Kvalitetstid är en tid man tar till för att bota sitt egna dåliga samvete.


För några dagar sedan så satt en väninna och jag med en fika och pratade om umgänge och livet med sina barn och även då andras liv och barn, hur det har blivit och är, att det är så tragiskt att föräldrar inte ser sina avkommor som en stort steg på sin karriärsstege att det liksom inte räknas ska bara finnas något som man bara vill ha utan ansvar och engagemang utan något som man kräver att samhället ska ta större ansvar över, vad är det som felar???? När föräldrarna bara skakar i sina kroppar över att, kommer jag inte ut bland min arbetskamrater snart så överlever inte jag?!?!

Man kan göra aktiva val här i livet skaffa inte barn bara för att... Skaffa barn för att du vill och ser även detta som det största och mesta du gör här i livet, f..n lär er att ta hand om och ge kärlek omvårdnad glädje njut av vad du har lyckats med att prestera, kräv en lag ändring om att barn inte ska vara utan en av sina föräldrar före 3 års ålder denna viktiga präglingsperiod som grundlägger mycket i barnens liv..

Folk säger jag älskar och är så stolt och glad över mina barn, fast dom i samma sekund säger ujuj har så mycket på jobbet måste få till en dag med barnet så vi kan ha lite kvalitets tid..Till vilken nytta? för vem? undrar jag?!?!


Läste igår kväll om Författaren Läckberg som ska ha barn nu med B-kändis Martin Polisen .Hon säger att hon inte tycker om småbarnstiden hon vill inte amma gillar inte denna närkontakt överhuvudtaget innan barnet är 1 år är det inte kul och sedan när barnet är större så är det lättare att kommunicera så då funkar det bättre och i samma mening upplyser hon om att hon har gjort klart för sin Martin vad det är som gäller i detta barn skaffande att han måste ställa upp för det är så här hon känner in för detta med barn -Ja, menar dom har tydligen några barn i var sedan tidigare, nu undrar jag bara varför? skaffa ett gemensamt barn? när man inte vill?. Det stinker skit om detta , tragisk människa......
Vill avslutnings vis bara säga:
Om hundra år spelar det ingen roll hur mycket jag hade på banken eller vad jag hade för bil,
Men det har betydelse att jag var mor!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails