tisdag 17 februari 2009

Fönstret!


Tittade just ut genom fönstret, funderar om jag ska gå min kvälls promenad nu eller efter nattmackan???.


Men som det känns just nu så blir det promenad först och inte har Frans något mot det.

Det är en låg profil här i huset i kväll vi är lite trötta och kanske har jag en begynnande förkylning som lurar asch sluta självömka nu ...

Kanske har jag suttit för länge vid datorn helt enkelt och behöver frisk luft i lungorna och röra på benen.


I går kväll när vi gick en sväng så var det en lite obehaglig typ som vid ett ställe gick före mig en bit på gångvägen , först brydde jag mig inte ett dugg men efter att han hade gått ner i slänten för att plocka upp något som jag nu inte såg va det var så började han kolla in mig liksom vände lite på sig efter att vi hade gått över vägen så låg han nu ca 15 meter före då kliver han åter åt sidan för att ta upp en lång pinne som en skid stav i längd fast betydligt tjockare och började åter snurra på sig och titta på mig, sedan vek han dock av något till vänster och genade över vägen så jag kunde fortsätta rakt fram, men känslan jag fick i kroppen va helt klart beredskaps läge, med knutna nävar gick jag med bestämda steg hemåt i sena kvällen...


Har nog inte lust att möta honom i kväll igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails