torsdag 19 februari 2009

Muffins el Sockerkaka Recept!


-Nej, det blev inte någon bilfix idag.

Så jag gjorde lite muffins jaaaaa, gott snabbt mumsigt, medans jag hade en gryta igång som jag sedan delar upp i portioner och fryser in så passa jag på, är ju lite sugen på något smarrigt till kvällen brist på det ena får man ta till det andra...




Så nu ska ni få ett recept som jag har totalt misslyckat med?!.


Fan, inte kul...dom blev inte som dom brukar , nej ingen upphöjning inte porösa och goda, -nej, rena katastrofen..(Färgen blev ok)

Man ska hålla sig till sina välbeprövade recept. Men jag har inga ägg kvar, så det får bli en annan gång.

Så här löd nu receptet:
2 ägg
2dl socker
1 1/2 dl vetemjöl
1 dl potatismjöl
2 tsk bakpulver
1 dl kokande vatten Smaktillsats: 2 tsk vaniljsocker eller rivet citronskal
Vispa ägg och socker poröst, ca 4-5 min, med el visp. (Gjorde det.....)
Blanda ner vetemjöl, potatismjöl, bakpulver, smaksättning. (Gjorde det...)
Rör om väl men vispa inte så den blir klimpfri. (Gjorde det...)
Tillsätt det kokande vattnet under omrörning (så gott det gick)
Grädda i ugn... socker kaka 200 gr i 30 min.
Men jag gjorde muffins istället tycker inte det spelar någon roll . Med högre temp och i mitten av ugnen istället för i nedredelen. (kan det ha blivit fel här?)

Nåja, lycka till med baket.


Se en bild av mina ihop säckade jag vet inte vad men eländes muffins blev det, ska nog inte pyssla med sånt här!!!!!


Jag ska nog hålla mig till matlagning och inhandla morotskakor på kondis i fortsättningen.






1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails