söndag 8 februari 2009

Handla i lugn och ro!


Kan inte släppa det som hände igår när jag och Marika var och handlade dessa ljus som jag skrev om igår. Jag hämtade upp henne vid jobbet och så åkte vi till ÖB mycket ljus för lite pengar det är bra.

Vi kom fram till hyllplanen med ljus av alla sorter och modeller men vi visste vad vi ville ha, jag knölade mig lite förbi och runt en lång och lite kraftig man som hade sin dotter vid sin sida jag log lite ursäktande medans jag tog värmeljusen han tittade mig djupt in ögonen där han stod med ett stort ljuspaket och än massa andra saker i sin famn...

Marika sa till mig i samma stund här på högersida är dom långa ljusen vi ska ha, bra sa ja i samma ögonblick lade sig mannen i vårt samtal och sa dessa ljus är bättre som jag har tagit dom ni har tagit är för smala, ok men vi ska ha dom här svarade vi i kör plus att dom är lite billigare, dom andra är säkert bra men det är för stort paket och då ganska dyrt. Ja men dom är för smala dom här är i rätt storlek lite tjockare sa han åter igen. Jag ser i Marikas ögon att hon börjar härskna till, jag försöker vara lite rolig med att säga jag lindar väl lite aluminiumfolie i smyg runt ljusen då ?.


Vi tog våra paket och gick vidare in i varuhuset Marika frågar mig om jag kände honom? efter en stund kommer mannen älgandes och hojtande efter oss igen, -jo, hallå men om ni köper ett stort paket så blir det ju billigare än det ni har tagit plus att det blir fler ljus att dela på för ni kan ju dela?.


Jag står nu mitt i mellan Marika och denna man med alla sina saker i famnen hon står ca 5 meter ifrån mig och han kanske står ca 5 meter åt det andra hållet då skriker Marika ut jag vill inte ha dom ljusen i allafall kan du fårstå det å då är hon arg och säger till mig va fan jobbar han här eller? ha ha.


Skönt med engagerade kunder men låt mig handla det jag vill...


Efter detta åkte vi på vernissage tittade på när andra drack vin Marika tog en näve jordnötter vi kollade runt lite sen åkte vi hem och fikade, och skrattade gott åt killen som ville få oss att köpa tjockare ljus...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails