måndag 19 oktober 2009

Samlare?!


Precis när man kommer innan för min ytterdörr direkt i vänster, så har jag min hatthylla, det är ganska praktiskt en hylla som fyller sina funktioner neråt på golvet under hyllan har jag sko hyllan detta är ju inte något unikt nää men jag har några saker till på hyllan?!

som tydligen har en stående fast liggande plats där till vänster en riktig skit hög som av någon anledning inte tycks komma längre vara sig bort flyttas eller kastas?.

Jag är duktig med mina ytter jackor hänger undan dom så att det ska finnas plats och att det inte ska se så fasligt fullt ut i lilla hallen men tittar man ner så finns just nu både sommar och vinter skor/stövlar samlade, men åter till hyllan som faktiskt är ett problem, som jag sa till vänster där uppe bara sväller det år efter år faktiskt gissa vad? -Jo, telefonkataloger sparar jag på det? finns det något värde i det? kanske kan behöva titta lite i dom ? gäster som kommer kanske vill blädra lite i dom? nää inte det heller, men va sjutton ska dom ligga där? år efter år? -nää..

Så just nu i skrivande stund ska jag med raska steg ta och plocka bort dom, utan denna tanke som jag nu berättar om så skulle dom sanolikt fått legat kvar några år till, men det känns faktiskt inte bra att blotta sin strupe och sedan inte lära sig nåt av detta, så jag ska genast gå ut och kasta bort dessa telefonkataloger...

Förresten jag ställer nog undan sommar skorna också när jag ändå är i gång!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails