måndag 5 oktober 2009

Ruskigt på Motorvägen!


I lördags åkte Marika och Jag till Täby för att bla träffa Madde..
Men det jag vill berätta om är att när vi hade åkt ganska precis 1 mil ut på motorvägen, regnet stod som spö i backen och mörkret hade lagt sig det va svart ute mao...
Så sitter man där svår sikt och mycket koncentrerad helt plötsligt så på min högersida kliver en
lång smal man ut i vägbanan över den helvita kant linjen Viftandets med sin ena arm jag fick göra en snabb gir åt vänster för att inte köra över honom plus att jag en bit bakom mig hade både en buss och några bilar, vi blev så ini helvete rädda milt sagt, men vi stannade inte ej heller hade karlen någon bil med sig, han va totalt ensam där i mörkret i spöregnet..Man blev lite skakig efteråt och snabbt funderade vi på vad vi skulle göra om han nu fortfarande va i liv?! Om inte bussen hade plockat honom när jag tittade i backspegeln så stannade ingen bil eller buss vad vi såg.
Men vi gjorde vad vi nu ansåg va rätt, vi stannade inte -nej, men vi försökte ringa 114114 för att be någon åka och hjälpa mannen från motorvägen, tänkte vi... Och där hamna vi i kö 3 före så vi vänta och vänta i några mil kön i telefonen blev inte kortare nää vi kom aldrig fram???? Kanon bra linje att ringa till om det händer saker på vägen? Man kan faktiskt bli j..t förbannad att det ska vara på detta sätt.
Hoppas att allt har gått bra och att mannen fick hjälp ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails