fredag 16 oktober 2009

Optikern i dag!


Tänkte att jag skulle ta en bild på ett par av mina gamla köra bil/titta TV Glasögon men jag kan inte ?! hahaha ni skulle bara dööö och mina barn skulle skämmas..Det va ett par snygga svarta men efter jag har lyckats trampa på dom faktiskt två gånger och även slarva bort skalmarna, så gör man ett par själv, det tycker jag om det mesta, att ja, detta kan man ju göra själv?! så varför slösa pengar på nåt i onödan?. Men dessa stackars glasögon har fått hängt med men under de sista åren så har jag inte använt dom, men tänk er när jag ville ha dom i bilkörning då satte jag på mig dessa som va svarta i fram med ståltrådar som skalmar in lindat i maskerings tejp för att hålla ihop detta "paket " så gick det även en ståltråd längs hela glasögonen på den övre sidan så jag va ju även tvungen att sätta tejp mellan glasögat, är ni med?

Detta va väl ok, när man kör på landsvägen men ack så pinsamt när man kommer in i storstäder eller bebyggda områden på ljusa dagen. Hade jag mina då tonårspojkar eller vän i bilen så bad dom mig faktiskt snällt trots allt , -snälla kan du inte ta av dig glasögonen när vi kör här????.

Men jag har faktiskt ett par snygg glasögon också men dom använder jag bara som terminal glasögon ser inte med dom om det är längre bort än 1 1/5 meter...

Men nu kl 14:30 så är det magiska ögonblicket inne, har jag någon syn kvar???

2 kommentarer:

  1. haha.. jag gillar dina glasögon, unika om inte annat ;) haha
    Puss på dig

    SvaraRadera
  2. -Ja, har inte hjärta att kasta dom, undrar om jag ska ta en bild i allfall och visa dom här på bloggen ;)...

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails