måndag 26 oktober 2009

Inställt i förrådet!


I dag, under tiden jag hade tvättstugan så passade jag på att ställa in min lilla ute grupp som jag har vid min lilla altan, kratta lite löv och pysslade.

Men jag har ju inte fått någon ordning där inne och det är så mycket saker från golv till tak helt ostrukturerat eftersom jag har haft mina söners saker där i omgångar när dom varit mitt i flytt osv.

Mitt i detta lilla helvete skulle man klart kunna säga om detta lilla förråd så hänger en vacker sadel på sin sadel hängare till höger när man kommer in och på hyllan står ett par ridstövlar och två hjälmar ligger prydligt på rad, på golvet inne till vänster står min stora!!! Stall låda med allt som en häst och ryttare kan behöva även transportskydd och div andra go saker som vackra dyra täcken hovkrats borstar you name it....... Det är nästan så att det bara fattas lite strö på golvet och någon som gnäggar när man kommer in, men så roligt är det inte, det hugger till i min mage jag lutar mig mot dörr posten tänker medans jag puttar upp luggen så jag ser lite bättre, undrar om jag någon sin kan skaffa mig en häst igen, saknar det nästan varje dag men det blir lite mera påtagligt under hösten, saknar när man tagit in hästarna efter betet och det börjar bli små ruggit ute och det är dax för mockning och allt stall fix...

Suckar djupt och återgår till mina sysslor att stuva in ute möbeln slår igen dörren med ett brak och tänker för mig själv att en dag ska jag åter ha min egen häst igen.

3 kommentarer:

  1. det tog rakt in i hjärtat vännen :( saknar också häst livet... mycket vackra djur det där <3

    SvaraRadera
  2. Det känns lite tungt, saknar det så mycket...

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails