onsdag 28 oktober 2009

Pyssel för vinterns skull!


Kom just hem med en kasse full med mossa och lingon ris och lite rönn och annat smått och gott.
Som jag som så många andra gör till vintern, fixar lite vinter fint på altan eller sin balkong.
Ljungen bakom som ni ser på bilden har sin lilla egen historia den köpte jag förra november och det är bara en 1 åring alltså den ska bara leva denna gång mao men jag såg en nästan likadan hemma hos min mamma fast en anna färg kanske modell också även den va en 1 åring och skulle inte övervintra och åter komma i blom , men det gjorde den..
Så jag tänkte tidigt i våras att ok en ljung sparar jag fast den va eländigt färdig för denna säsong alldeles brun och torr fast jag hade vattnat den, men jag lät den va kvar ute och vattnade och låtsades inte om att den va död och plötsligt så såg jag små smala tunna strån underifrån började klättra ur denna torra fd ljungmassa jag gjorde inget åt det gamla utan bara vattna lite då och då och nu har den blivit så stor och det bruna torra har faktiskt försvunnit utan att jag har plockat bort det, helt otroligt roligt så nu hoppas jag, att vi kör på denna vinter och vem vet den kanske hänger med längre än så, man ska inte tro på allt som står hehehe utan gå på din egen känsla och låt dina intuitioner få spira och tro på vad du gör, det visade denna krake som va utdömd redan när vi sågs första gången -Ja, min kära kund denna lilla ljung som du köper får bara ett kort men ack så sött liv det är bara en 1 åring, men vi lura dom...Kärleken över vinner allt !!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails