söndag 11 oktober 2009

Reflektion!


Sitter och tänker tillbaka på våren och sommaren som gått,och fort har det gått i år tycker jag..

Det är bara 10 1/5 vecka kvar till Jul?!

Hur kul känns det? inte har jag börjat tänka på julklappar och julpynt, näää jag har fullt upp med att smälta den underbara sommaren vi har haft och desperat försöker hänga kvar i kjolstyget liksom krampaktigt släpa efter med gråten i halsen hurklandes neeej jag vill inte dra på mig lång kallingar redan, jag vill vara naken och få känna vinden och solens värme på min kropp jag vill inte stuva in mig i bylsiga kläder som tar ett järn tag om än och en del är bara så stickiga och när man kommer in i värmen och ska linda upp den långa halsduken, glömma vantarna på nått kafé eller storkna av värme slag när man kommer hem med alla mat kassar och man får kasta av sig kläderna innan man har hunnit packa ur matkassen, dååå är det vinter kylan som har kommit och det känns så långt till nästa vår när vitsippan nickar och ler igen...

1 kommentar:

  1. nää inte kul att redan börja tänka på julen ,, vist tusan suger det med vintern , min späda kropp är verkligen inte skapt för kyla . jisses o det har knappt börjat . nåja éfter regn komer sol , efter vinter kommer vår .. det är den man hoppas på ..

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails