onsdag 30 december 2009

Gott slut!


Ja, precis ett gott slut på detta år, vill jag i dag önska er alla...

och även en gott nytt..

Älska ofta , krama varandra , glädjas åt andras lycka. Snälla, lägg bort avunden..

Man har bara detta liv,(vad vi vet). Gör så gott du kan och ta vara på det lilla om kring dig i vardagen. Le när du möter någon under din promenad och ta det ett steg längre säg hej, till denna främling du möter.

Har du några nyårs löften?

Inte jag, jag gillar inte detta avslut som nyårsaftonen är, jag tror många med mig känner sig lite ängsliga när nyårsafton kommer. Förväntningarna stiger, löften som ges som man inte kan hålla... Bokslut på det gamla, ny start med fanan i topp. Fest ska det va, glada ska vi va, vackra kläder och god mat ska det va, lyckliga och kära ska vi helst va...

Men det behöver faktiskt bara vara en skön avkopplande kväll, med en glädje att man kanske får vara frisk och ha ett eget hem...

Känns liksom lite små knasigt att köpa glittriga kläder och bjuda på fin fest, för att lappa över ett år av besvikelse, så man kan börja med ett gäng nya nyårslöften,att nästa år minsann , då ni ska ni få se på andra bullar...

Nästa år kanske jag firar nyår med att glädjas åt att jag har haft ett lyckligt år bakom mig, och varit den bästa för mig själv, för nära och kära eller en främling som kom i min väg?! Visst vore det härligt att ha fest för det bra man gjort, och fira det goda av det gångna året... Och starta det nya med ett tomt vitt blad.

För min del blir det en lugn kväll, har fått tacka nej till fest, för min lilla Frans är så skott rädd och är tvungen att medicineras under nyårshelgen..

Nu ska jag ställe in en Jansson i ugnen...

8 kommentarer:

  1. AB JIDLOW LINDBERG30 december 2009 kl. 18:55

    JA ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR PÅ DIG.

    SOM DU SKRIVER...HA ETT ÖPPER SINNE SÅ HÄNDER DET FANTASTISKA SAKER, SOM MAN KAN MISSA OM MAN HAR FÖR STORA FÖRVÄNTNINGAR PÅ --VAD DÅ--!!
    KRAM FRÅN OSS ALLA I NYKÖPING.

    SvaraRadera
  2. hahaha! Rolig du va nu, kram på er ner i nyköping, spar lite kalkon till mig...
    och ett Gott nytt år.
    puss

    SvaraRadera
  3. tack fin blogg tjejen mkt bra skrivet o mkt sant <3 hoppas du får en toppen nyår iaf :) det är bara åh ringa om det är nåt om inte jag hinner ringa dig först förstås ;) kram i massor <2 luv

    SvaraRadera
  4. Ja låt oss se till att 2010 blir det allra bästa.

    Varma kramar

    SvaraRadera
  5. Tack för att Du kikade in hos mig och för fin kommentar!

    Önskar Dig också ett varmt och kärleksfullt Gott Nytt År!

    Kram,
    Pia

    SvaraRadera
  6. till Studio6:
    Hur många saker har inte fått sitt värde för att de sker i rätt ögonblick?
    Klart 2010, Blir det bästa.
    Önskar dig ett Gott Nytt år.
    varmaste kramen

    SvaraRadera
  7. Till Pia:
    Tack för din kommentar, men jag vill även tillägga,lycka till med dina vackra broderier, som du visar på din blogg...
    kram och Gott Nytt År

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails