lördag 12 december 2009

Målarkväll!


Jag har njutit i dag, och tagit tillvara på solen, gått en lång sväng och bara andas och tänkt. Så kom jag åter hem, det va ganska halt ute så man fick gå med tungan rätt i munnen. Usch, (ok att jag tycker det kan komma lite kyla nu) men jag blir lite irri när dom vet att det ska bli kallare och att dom då inte kan sanda trottoarerna,Inte bra....
Annars så har det inte hänt något spännande alls faktiskt, när jag väl kom in så tog jag fram målarsakerna och började måla istället..

Men hungern satt in så jag ordna en snabb ej så nyttig middag, som jag sedan delade plats med vid datorn och målarduken och färgtuber, lite spartanskt bohemiskt, nästan att jag fick ha tallriken i knät istället för bordet (det va så mycket prylar uppställda för bara en 15 min tidigare) så jag ville inte plocka bort det när jag nu måste få i mig lite mat, och jag ville heller inte förstöra den eventuella lusten jag hade att måla. Man måste liksom ta tillvara på inspirationen när den dyker på en, för man vet ju aldrig när den kommer åter...Nu har jag ett avbrott och har tittat på Robinson som jag i år tycker är lite nää väldigt små trist, ok extremt trist t.o.m.
Ska strax bege mig in i köket och göra färdigt min tavla, för i morgon tänker jag fixa julgranen men först ska jag på födelsdagskalas, det ska bli kul..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails