fredag 1 januari 2010

Skoj på nyår!

Frans blir så dålig på nyår, så jag blev hemma i min lugna vrå. Hade gjort mig en Jansson och till detta åt jag kallrökt lax, och lite grönt..

En av min favo rätter...
Vid 19.00 tiden kom Marika över en sväng. Ok att jag dricker mycket kaffe, men hon slår alla rekord...

Med sig hade hon eget nescafé och en påse clementiner, hon ville inte att jag skulle behöva springa och sätta på kaffebryggaren i ett, så för att få i sig tillräckligt i hennes mått räknat så behövde jag bara hålla vattenkokaren i gång, omtänksam gäst?!. (Nästan 1 1/5 liter drack hon).



Vi bullade upp på bordet framför tv:n nyårs myset som bestod av, Clemetiner, kaffe, fullkornsskorpor med smör, Snacka om nyårs meny. Tände brasan och många värmeljus.Efter vi hade avhandlat en del tankar och funderingar, sett filmen sömnlös i Seattle. Så kom vi på att det skulle vara roligt att göra snöängel ute och ta bild på det?? nu när det va så perfekt väder?! Mycket snö hade kommit under dagen och kvällen och temperaturen ute visade på nästan -10.



Så, Marika hoppade ur sina kläder men behöll Bh och trosa, hon fick en filt av mig att linda in sin nakna kropp med och sedan satte hon på sig termostövlarna.



Så med kameran under armen stega vi ut i nyårsnatten ok 23:15 om vi ska vara exakta..



Sprang runt huset hon sparkade av sig stövlarna släppte filten till backen och slängde sig på rygg och började veva fram en snöängel....Jag knäppte ett par bilder fort som det bara gick. sedan sprang vi upp och Marika kastade sig i duschen lite snabbt och värmde sin arma kropp, sedan avslutade vi våran kväll med en kopp kaffe...Hon gick hem strax före 24,
Jag tog Frans i knä och invänta fyrverkeriet och det nya året som
kommer att bli det bästa av alla år.
Va rädda om varandra och du, glöm inte att andas och låt dig ha hjärtans roligt så ofta du bara kan.

4 kommentarer:

  1. mysigt att ligga i fluffig snö..som att bada i moln el dyka i grädde... men kallare kanske...hahahah Tack för ett underbart nyår med bästa nyårsmenyn... kram min vän /marika

    SvaraRadera
  2. Det är så härligt att ha en vän som man kan hitta på små äventyr med hahahaha...
    Tack själv för en super mysigt nyår.
    kram

    SvaraRadera
  3. ni är ju för roliga ni två :) gott nytt år <3

    kram

    SvaraRadera
  4. tack min vän, visst är vi lite underhållande. :) kramis och ett riktigt Gott nytt år på dig...<3 love

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails