onsdag 2 december 2009

kyligmorgon!


Första riktiga vinter luften med tillhörande minusgrader och med ett frosttäcke, har man i dag vaknat upp till. Nu vaknade jag redan kl 6 å då va det riktigt mörkt ute, men kylan slog nästan in fast det nog inte va mer än -5 , men man har ju inte vant sig än. Hur ska man ha gjort det? det har ju gått en vår en sommar och en höst sedan dess...

Och med dessa ord, styr jag in på min blog som jag snart har haft i 1år den 22 januari. Har tänkt stänga ner den då för jag har bestämt när jag började blogga, att den skulle få finnas i ett år..

Trodde aldrig att jag skulle tycka att det va roligt att ta ett fragment av min tid, av ett dygn. Att vilja lägga fram det så här i bloggform. Men det har varit jätteroligt och jag hoppas att även du som läser och ser på bilderna har fått en lust, en känsla en positiv kick.. Att även det lilla runt omkring oss och vår vardag är ett guldkorn att ta till vara på, trots att vi alla drabbas av vardagens tristess, sjukdomar, besvikelser eller andra tråkiga saker, så finns det vardag omkring än som man kan glädjas åt..

Sådant som man bara passerar, därför är en kamera en pensel ett block en penna en kopp kaffe ett levande ljus mer än nog för att jag ska hitta möjligheter i mitt liv, som ett hjälpmedel som blir ett verktyg som lär mig att se och känna in livet här och nu.

Faktiskt t.o.m ökar min tolerans till olikheter, ökar min ödmjukhet, kanske även blir en helare människa, medans jag som dagsländan är här bara en 1000/sek av ett allt.....

Nu till det positiva idag, solen skiner vind lite, ska dra på mig långkallingar och tjocka tröjan, på med vantarna, ta kameran under armen dra på Frans sin tröja, och bege mig ut i luften en sväng.

Lämna gärna en kommentar om du tycker att bloggen ska få mer än ett år...Eller om du har något annat på ditt hjärta...Du kan va anonym, helt ok för min del..

Solig varm kram, den andra dec till dig från mig ;).

3 kommentarer:

  1. Hej!
    -nej, sluta inte med bloggen.
    Har just hittat hit, och tycker den är underhållande och inspirerande.
    // Iris

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Klart du ska fortsätta...
    Gillar dina bilder.

    SvaraRadera
  3. hej, klart att du skall fortsätta med dina filosofiska tankar och uttryck, de är inspirerande och provoserande!!!!Klart bra!
    Mam. med fler

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails