lördag 5 december 2009

Grått men inte trist!

Och inte är det någon tråkdag, Mötte upp Marika vid bussen nu på eftermiddagen , och vi paserade Flygfyren så hon kunde springa in och handla lite gott till kaffet. Eftersom hon hade varit i Stockholm och jag hade gått en lång promenad, så måste vi ju ha något till kaffet. Väl hemma hos henne så blev det middag och sedan kaffe med skorpa och smör och ett gäng mandariner..
Vi tände några ljus och kröp upp i soffan med ett gäng kuddar och filt runt benen, släckte ner i lägenheten bara julstjärnan och levandeljusen var tända .Ljudet på högsta, nä men nästan..Filmen i cd:n , nu börjar det hmmmmmm, gud så mysigt trots ruskigt tråkväder ute så hade vi det jätte gott där inne, Återigen starta filmen som man sett så många gånger förr, man kan varenda replik varenda låt, ögonlockens blinkningar, näsor och munnars spel, ja allt kan man och framför allt vet om denna magiska Rock musical...Wow , den är bara så fantastiskt underbar, nu tror jag dock att de flesta har sett denna kultrulle, men utifall du har missat den så får du nu 4 min provsmak eller du har kanske sett den lika många gånger som vi har gjort, och vet vad som döljer sig bakom video klippet jag har lagt ut... Passa nu på och titta och lyssna lite denna grå tråklördag som trots allt värmer en gott...
Har nu kommit hem och känner mig skönt uppvärmd så jag tänker nog pyssla och knep knåpa lite i kväll..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails