söndag 20 december 2009

4:de advent!

Årets mörkaste dag har nu börjat lida mot sin kväll...

Och from, i morgon vänder det och det blir åter ljusare igen.

Härligt.

Igår hade jag så mycket att pyssla med. Marika och jag träffades på stan och i snövädret vandrade vi runt och avslutade våra julklappsinköp, vi unnade oss en även en fika på Café hörnan, tog avslutningsvis svängen runt vår stora Ica affär, och där va det som vanligt mycket folk, tror att den affären firar storhelg varje dag...

När jag kom hem så dök min bror och svägerska upp och vi begav oss igen fast då med bil och gjorda mat inköpen klara, skönt att få skjuts, med tunga kassar, vi åkte sedan och handla lite fikabröd och drack kaffe här hemma innan dom begav sig hemåt igen, själv satt jag till sena natta och slog in paket som jag som brukligt la in undergranen...

Idag har vädret här varit lite mycket , alltså snö mängden har nått nu vad jag tycker räcker..

Dagen har inte riktigt blivit som planerat, skulle ha haft middag här men den va tvunget att ställas in, trist men jag har så mycket att pyssla med ändå så det känns helt ok iallafall.

Efter att jag skottat "lite" snö tog jag Frans på en långprommis och under tiden jag gick så funderade jag på vad jag skulle äta nu själv till middag?

Kom på detta som bilden visar, har inte ätit det sedan jag vet inte när...



Man får väl ta lite av julmaten man har inhandlat?..

Prinskorvarna humm, Denna kombination är ju helt underbar, medans jag åt så ville jag inte att det skulle ta slut, det är bara en fantastisk upplevelse hur dessa ingredienser bara gifter sig med varandra och man bara njuter, av detta lite oansenliga men åter helt underbara middag..Och jag som inte gillar korv???? Men riktiga prinskorvar är mums och stuvad spenat wow med lätt stekt potatis och till detta en klick senap, sköljs ner med ett stort glas vatten, eller vad man nu har hemma.
Ska nu koka mig lite kaffe och fundera vad mer som måste göras före julafton, lite putt är jag att det ska komma hantverkare hit igen i morgon och fixa med fiber från klockan 8 -20 ah meeen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails