måndag 21 december 2009

Frans skäms!

Jaha, efter vi har varit ute och lekt så länge och jag har verkligen hängett mig idag och gett Frans all tid i världen, eftersom jag väntade hantverkare hit som sedan inte kunde göra något pga maskinhaveri...Så tyckte jag att jag kunde ge lite mer tid åt frans innan jag satte igång med lite julmatspyssel. Som idag blev köttbullar, innan jag började blanda till min smet så gav jag Frans lite mumsig och god mat, så satte jag på lite musik så jag skulle komma i mood för matlagningen, ja allt kändes faktiskt så där bra som det kan göra, jag lalade runt och fixade mina köttbullar lukten rörde runt i hela lägenheten och det va helt underbart. När jag va klar så undrade jag i mitt stilla sinne ???Konstigt, Frans som bara älskar köttbullar har inte setts till under hela tiden jag har stått här i köket, hmmm märkvärdigt..

Medans jag tog med mig handuken som jag höll på att torka mina nytvättade händer med gick jag runt en sväng. Ok, vi hade haft roligt i snön och gott långt men denna kille knäcker man inte så lätt, tänkte jag medans jag gick runt och letade..

När jag kom till sovrums dörren ser jag förödelsen, aaaaaaa va f..n har du gjort? Franssss....

Han har letat upp sin julklapp under granen och smugit iväg och slaktat paketet, och ätit upp det goda som fanns där i...

Under hans 6åriga liv har detta aldrig någonsin hänt, helt otroligt.

Men han va fullt medveten om vad han hade gjort, så nu låg han och tryckte bakom mina kuddar i sängen, och paketet låg sönderrivet nere vid fotändan..

Så, mao han har redan fått sin julklapp... Och inte blev det någon smakbit för hans del av färdig lagade köttbullar heller.

2 kommentarer:

  1. hahahha han ar ju for underbar!! jag sitter har och skrattar hogt! att han vagar!!! hahahha bus-frans!!!

    SvaraRadera
  2. aa, han saknar nog bilen, hämnd ;)hahahaha

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails