fredag 18 december 2009

Julmaten måste fixas!

(En del av bordet förra julen)

Jag sitter just nu och skriver min lista på maten som ska finnas klar på julafton, och andra saker som ljus, duk, osv. I dax läget har jag inte riktigt bestämt dukningstema ok klart att det är jul tema men i vilken färg och form, det är det som är frågan...

Julklapparna har jag inte heller ordnat än, kan bero på att jag inte kan bära runt på kassar och prylar och som billös måste det till planering..

och detta tar lite död på min lust faktiskt, är inte direkt van att vara billös..

Bara vetskapen om att man ska ta sig från den ena sidan stan till den andra, för just någon sak man vill handla. Och skulle man vilja utnyttja stads bussen så ska man inte stressa för den åker ju runt överallt och man måste även byta buss på station för att komma nästan hem och detta kan ta väldigt lång tid , då känns det som man lika gärna kan gå hela vägen.

Nu brukar jag vilja se ljuset i mörkret, i vad jag än företar mig och se allt det positiva även med detta i problem. -Ja, det ska vara julaftonen då när alla tindrar och är mätta och förväntasfulla över paketöppningen, men va fasiken det är ju nästan en vecka kvar i fix och handling innan man skördar glädjen i detta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails