tisdag 1 december 2009

Tina och Isa Kom över en sväng!

Vilken bra tisdag det blev trots allt. Men det började med att jag skulle ha tvättstugan utan gnäll och tidsändring?!... Borde väl vara bra då? nää, för när jag släpat ner lakan och handukar och kläder så är det någon stjärna som just har startat upp maskinerna??? och dom trallalalalde på förfullt... Först tittade jag på tavlan, om jag trots allt har tagit fel dag?? men, nej nej den som just nu hade förvandlat tvättstugan till ett kaos har nog tagit fel på dag, och trott att det är den 31 fast november har ju bara 30 dagar. Jag släppte kassarna brutalt ner på golvet i tvättstugan och svor min egen ramsa..... Det är är bara så att jag kommer f..n inte överens med denna tvättstuga.. Dåligt omen, jämt jämt. Försökte ringa på hos vederbörande men hon öppnade inte så jag fick gå hem och skriva ett brev, så arg travade jag tillbaka, la lappen och gick en sväng med Frans medans jag vänta på att hon skulle dyka upp. Hon som just hade raserat min dag...
När damen väl dök upp och vi hade pratat, hon va så ledsen så ojojoj, då smalt mitt hjärta och jag ändra min tvätt tid till söndag, inte sjutton hade jag hjärta och be henne ta bort sin tvätt och försvinna därifrån, nej nej...

När jag hade fått hem min otvättade tvätt igen. Kunde jag iallafall glädjas åt att

Tina med sin pudel tjej Isa kom och fikade, det va så himla roligt vi har inte setts på hur länge som helst, känner att jag saknat henne massor...

Men som vanligt, när man inte har någon kontinuitet i träffarna längre, så har man lite mycket att avhandla så det slutar med att tiden går för fort, så man hinner ju inte bara vara, utan det ska pratas och man vill ju berätta allt som har hänt osv, och en himla massa om allt och inget...


Frans och Isa kände nog ganska lika för dom tjafsade, skutta i möbler, hojtade på varandra. Visste liksom inte varasig ut eller in..Isa spelade Diva och retades med Frans, här har hon lagt sig i hans egen fåtölj.


Tina ser ut att kolla in tomaten lite extra noga?
Kan det bero på att det va stump biten hon fick???

Efter att vi hade fikat och ätit en smörgås så beslöt vi oss för att åka ut till Nordrona och låta hundarna och oss sträcka på benen, så vi tog en sväng i skogen, så skönt efteråt. Isa och Frans fick leka av sig och sprang de gjorde dom, Tina försöker här att vissla på sin lilla diva Isa( Hon är inte kissnödig !!) och inte va det mycket kvar av lilla divan, som ni ser så sprang hon av kärlek och lust. Men vi har beslutat att det inte ska ta så lång tid tills vi ses nästa gång och då ska vi helt klart ha med oss en picnic också i skogen...





1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails