måndag 30 november 2009

Kaffe utan kaka!

Jag har idag gått på dessa drycker från tidiga morgon till nu sena kvällen, helt ok men jag hade velat ha något gott till kvälls kaffet, undertiden jag tittar på faddergalan...

Satt tidigare idag och undrade varför jag inte tokälskar att baka och sånt eftersom jag älskar annat pyssel och är en skapligt kreativ tjej, men det är något med bakning som inte jag kommer riktigt överens med, ok mina bullar är jätte goda så dom är jag så rädd om , om jag nu har bakat så fryser jag in, och sedan är det nästan bara skåde bröd, för jag vill inte att det ska ta slut, jag är så stolt så stolt...

Kakor och sockerkaka /muffins är inte jag så bra på , men va sjutton jag tokälskar att laga mat?!

Varför kan jag inte få älska att baka!!!! när jag nu under det sista året har upptäckt fika brödets fantastiska smak, förr va jag inte sugen på bakverk, men nu.......

Jag tror iallafall att det beror på att maten när man lagar den, kan man gå mycket på känn och bakar man så måste allt vara exakt både i mängd och helst rumstempurerat, ja ni vet vad jag menar, och jag undrar nu om det beror på att jag inte kan tvingas till nåt, och då menar jag det, och kanske så på rent satyg slänger i lite mera smör eller socker, eller tar det direkt från kylen bara för att jag vill bestämma själv hur det ska tillverkas?! ja , lite av detta har jag funderat över, medans jag sitter utan något fika bröd, med kaffe och vatten, möjligtvis blir det en hårding med ost istället, hmmm .

2 kommentarer:

  1. Måste bara kommentera det här inlägget fast det är länge seda. Förresten hur får du ditt dom där "Kanske gillar du" Det är ju jättefyndigt! Har sett fler som har så. men jag kanske lär mig;)

    Laga mat har jag alltid älska och har tyckt om att improviser och pröva på nya recept har jag inte varit rädd för, men jag har gjort det när jag skulle ha gäster på middag och inte testat receptet först "tänkte inte på det" Men när man är ung och nyfiken kan det bli så. Ja ibland gickt det bra men andra gånger var det helt misslyckat! Men det fanns alltid lite vin och bröd som de kunde trösta sig med och utan mat i magen blev alla jätteglada och tyckte det blev en lyckad tillställning ändå ;)

    Det är lättare att laga mat än baka. Det tycker jag med därför att det är så noga med att ha rätt mått på mjöl och annat för annars blir det bara en flopp av allt. Har också börjat uppsakatta en kaka till kafet. Jag äter hellre mindre så att jag kan unna mig den där kakan:) Har alltid varit smal i hela mitt liv men "det kommer med åren". Så är det ju bara.

    Jag är "periodare" Ett tag var det morotskaka för hela slanten och sen var det cheescake och nu är det kladdkaka. Den har jag exprimenterat med genom att hacka sweitzernöt, gärna 200 gr och lagt ovanpå. Bara så supergott!

    Men som sagt ibland har man inget och då får det duga med en ostmacka. Det är alltid gott speciellt om man har en god ost och sen kanske något sprött tunnbröd.

    Ja det var allt. Hinner inte läsa alla dina inlägg för då skulle jag få sitta och inte göra annat Fast jag skulle vilja.

    Kram

    SvaraRadera
  2. En sak till ser jag Om mann ska prenumerera på inlägget för att se om man fått en kommentar måste man tydligen göra det före man skickar iväg det. Så därför gör jag denna kommentar oxå!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails