söndag 29 november 2009

Alpackor i Roslagen!





Man kan inte avsluta en härlig helg bättre än med en lång lång promenad..



Marika och jag skulle gå på Alpacko safari !!! Så vi begav oss ut i dimman, först styrde vi vår väg mot OK och där inhandlade vi kaffe med muffins och två bananer som vi tankar våra kroppar med när bränslet tar slut...

Det känns inte bara i benen efter att ha gått mestadelen på asfaltsväg nääää munnen får sin beskärda del för tror ni att Marika och jag kan hålla tyst i två minuter ens? nää inte en chans vi löser nog det mesta av våra funderingar och idéer under våra möten...

Så träningsvärk i käken och träningsvärk i benen!!


Vi lyckades att gå en 1 mil, dock inte i tunneln hela vägen hahaha, Frans va så pigg att han hade gärna gått en mil till.


Marika fick ta med sig sin lill kamera för vi orkade inte släpa på min stora, efter ett tag tunga kamera, men vi ska dit igen...


Gärna då med dimman som kuliss, det va så gudavackert så man häpna nästan, ja man blev målös, dessa djur är bara så fantastiska inte bara vackra och söta dom är trevliga också, skönt att avsluta denna helg med detta eller hur?!

Är hon något lycklig då? det bästa djuret Marika vet, hon fullkomligt älskar dessa djur..Hur vi nu visste att dom fanns just här, beror på att Marika gäst arbetade en dag i Rimbo, och åkte bussen runt denna väg och såg då dessa djur som hon så länge velat träffa live..Så det känns extra roligt att hon nu har fått närkontakt, och inte är hennes intresse mindre nu...


Lille Frans har varit sjuk hela natten så varken han eller jag har sovit en blund, jag va rädd för att vi skulle vara tvungna att åka till djursjukhuset..Men i morse var han glad och pigg igen.



Kontrasternas helg!!!! Tänk va livet i slutet på november kan vara härligt och privilegerat när man kan få uppleva så mycket på en endaste helg, men jag är kanske gladast åt att Frans kom på benen jag vet inte vad jag skulle göra utan min älsklings Frans.
Scrolla gärna ner lite på blogg sidan för inlägget strax under är en liten film på gull Alpackorna..

2 kommentarer:

  1. Åå vi vill också seee live ;)
    LOVE Sabina o tindra <3

    SvaraRadera
  2. aaa, jag ska visa dig nästa gång du kommer, dom är bara så underbara...

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails