onsdag 4 november 2009

Livet är bra underbart!

I blåsigt väder med kapuschongen upp dragen över mitt huvud i mot vind, små värker i ena örat snorar lite, har inget papper i fickan. Frans skuttar runt mina ben dom sista löven börjar täcka marken jag går på, efter att jag gått en stund lyfter jag mitt ner sänkta huvud och känner att jag börjar små le lite,tidigare idag så önskade jag mig nästan få vara törnrosa och få sova i hundra år, va faktiskt lite små less på väder och vind plus lite
andra saker som inte riktigt har gått min väg, men under promenadens gång och när jag lyfte mitt huvud och mötte vinden med mitt ansikte så gick det upp för mig att, ja som jag säkert sagt förrut även solen har fläckar...
Så : Livet är bra underbart...
Har just avnjutit en middag ska strax koka kaffe och saxen ska fram...
Frans ska bli av med "lite" päls, hans tassar och ben är som en liten björns, jag hade tänkt spara pälsen i höst för att se hur han skulle se ut med långt hår, men jag orkar inte vänta och se, för under tiden pälsen växer så växer även skräphögarna inne som består av små pinnar löv div barr sorter och annat smått och gott som han släpar hem från skogen , inga pälsbollar på golvet dock eftersom han inte fäller något hår alls aldrig någonsin, det är ju skönt men allt annat jag har i soffan på mattan i sängen you name it är inte så kul..
Så nu åker pälsen av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails