fredag 27 november 2009

Fredagen före advent...


På söndag är det då 1 advent, tycker att det har gått väldans fort denna höst..

Petra och jag har för några år sedan, infört en dag julpyssel med pepparkaksbak. Men i år blir det inget, eftersom hon har flytt landet och som jag tidigare har berättat numera bor i UK.

Men jag tittade i städskåpets överhylla idag, och där låg denna lilla sak som va vårt första projekt när vi startade det årliga julpysslet med glögg hahahaha, Petra var helt galen efter att i några timmar suttit med lim och garn och pytte pinnar mm, överallt utom på denna skiva som vi skulle montera våra små nissar på...

Hon va så taggad från början, skrattade och va så glad, men under kvällens gång blev hon mer och mer förbannad nästan helt hysterisk...

Uj, känner nu att jag saknar henne jätte mycket.

Och inte har jag mage att kasta denna lilla oansenliga julsak heller...

Den har ju blivit en symbol skulle man kunna säga och den bär på en massa roliga minnen och hemlisar, så nog åker den fram även iår.

Ska nu fixa iordning mig, för en tripp med Marika till storstaden, vi ska ta bussen vid halv sex.

Men jag spar mig lite och berättar mera när jag kommer hem, om vårat lilla äventyr som vi ska ut på i kväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails