torsdag 26 november 2009

Fullfart!


Fullfart hela dagen, uppe redan 5.30 fikade snabbt duscha tog med mig Frans som nästan inte hade vaknat, för en lång promenad, hallåååå så tidigt som halv 8. Jag fick nära på dra med mig honom ...

Men det va brådis bilen skulle ju iväg till skroten och mannen som hämtade den skulle ju ha papper och nyckeln osv, men vi lyckades.. Sen gick vi hem och åt frukost.

Efter lite måsten så gick jag ner på stan och mötte Natalie vi for runt i affärer och hon hittade ett par kanon fina kängor.. Swissss så va 1000 kr veck. Sedan tog vi en fika på landkrabban , det va inte igår jag åt deras morotskaka som jag har varit smått besatt av, men inte ätit sedan tidiga våren. Vi travade upp Natalies inhandlade julprylar, som bestod av en lång lång bent Ren med raggisar på fötterna, och några tomtar och en liten mus på bordet, mitt ibland skagenröra och mortotskakan. Jag tog fram min gamla mobil och filmade tyvärr så är kvaliteten inte bra så jag kan inte visa den, lite trist.

Sedan gick vi ut på stan igen och betade av resten av affärerna, även djuraffären för att inhandla ett tuggben åt "killen" hemma....

Nu borde det väl vara bra för idag? men icke, vi slank in på Ett Glas och njöt av ett glas vin,med lite nötter och ramlösa, sedan va klockan redan 17,00 så jag sände ett sms till Marika som just skulle sluta jobba, vi sa hejdå till Natalie som skulle åt ett annat håll, för att komma hem till sig. Marika och jag tog sällskap till vår stora ICA affär för hon skulle månadshandla och jag travade efter lite små slirig mellan raderna, på ett enda glas vin??? -Ja, jag är inte så rutinerad på detta så ett glas kan jag surfa på jätte länge, hahaha. Hoppas ingen märkte av min sliriga gång hmmm pinsamt att rulla runt vindrucken bakom Marikas skenande gång när hon raskt slänger ner allt hon ska ha hem, en syn för gudarna med mig flinandes i hasorna..

Nu är jag hemma iallafall och ska ladda om för nya äventyr i morgon.

1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails