tisdag 10 november 2009

Rosor i november!

I dag va jag tvungen att ta ett par bilder på mina rosor som inte tänker gå i vinteride...

Förra året blomma dom också länge från tidiga sommaren till långt in på hösten, -ja, jag noppa den varje gång en blomma har blommat ut så tar jag bort resterna och även det lilla blomhuvudet eller va det heter..

Och sen kommer det nya hela tiden "utpoppandes" man blir så himla glad. Den nästan står och blinkar för att hålla sig ifrån snöflingorna som faller då och då eller höststormarna som far runt dess till synes sköra kronblad, men den står pall, och det är som om den aldrig ger upp.

Så här kan du ses vilken otroliga fajter jag har på altan.

1 kommentar:

  1. annabritt jidlow lindberg11 november 2009 kl. 12:45

    Fina bilder och trevligt skrivet.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails