tisdag 24 november 2009

Dop i söndags!

Joachim och Jenny bjöd in till dop i Söndags , och ni kan tro det blev ett super vackert sådant.

Jag, njöt, log, tjöt och log igen och skratta om vartannat, han är ju bara så himla go min älsklings kille som nu är döpt till Hugo, Joachim.
Detta blir bara ett ax plock av dagen.
Och det va lika surrealistiskt i söndags igen, Jag är farmor....
det mest underbara som har hänt sedan mina killar kom till världen
Jag bara älskar det...


Freddie blev genom min mobil ombedd att komma in i sakrestian strax före ceremonin, och med raska steg gick han genast dit och hade inte en aning om att dom vill ha honom som kors bärare?! Men jag tror han va riktigt stolt när han gick först ut med familjen och prästen i tätt följd efter honom, mot dopfunten...





Vi va drygt 50 gäster, släkt och vänner hade samlats
Farbror Freddie fick sin första stora kram från lilla Hugo, som i dag i skrivande stund är 6 månader på dagen.




Efter dopet stannade vi kvar i kyrkan minglade runt hejade och kramades, här håller en stolt farfar vid namn kjell-Arne sitt barnbarn i armarna..Min styvfar Lars står på hans vänstra sida, Nille och Frida pratar lite med Hugo under tiden.


När vi nu va i kyrkan på besök så passade vi på att tända ett ljus till våra nära och kära som inte är med oss i livet längre, Sabina till vänster och Frida till höger om mig.

Vid det här laget känner vi att en fika skulle nog sitta på plats nu.

Jerry for runt i kyrkan med kameran i högsta hugg för att inte missa något, hmm. Lyser det inte en viss stress om honom?? Har han missat familjen tro? Nicklas skrattar gott åt Tvillingbror Jerrys förvirring


Skönt att få ta av sig klänningen och få sig en prat stund med Farmis mamma Britt. liksom kolla att slipsen sitter rätt och om alla har fått i sig något fika? och undrar om mamma och pappa ska öppna paketen snart? ja lite sånt kanske dom pratade om...



Farmis mormor Stina ???? WOW, Undrar hur gammal hon är ?????


Och här står Joachim med sina äldsta vänner Björn och Lilly som inte är ett par, men har sina egna familjer med sig på kalaset
Björn med sin fru har ett barn och Lilly med sin man har ett barn, så det är kul för Hugo att han har redan ett gäng kompisar och han fick även en kusin denna månad vid namn Alvin, Så nu har Jenny och hennes syster lite att stå i..

Jerry står här och kollar till gästerna, att dom äter ordentligt. Jennys mamma hade bakat så mycket gott bröd...Och dom hade dukat så fint.


Många paket fick Hugo på sin dopdag

Mjuka goa hårda nyttiga ja precis som det ska vara mao..
Medans vi andra satt och mumsade och fikade så stod dom och lästa upp korten och packade upp paketen...




Vill nu även tacka Joachim och Jenny för en fantastisk dag, jag älskar er så mycket..















1 kommentar:

  1. Va trevligt ni ser ut åh haft det! Hugo är ju bra go han...

    puss & kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails