söndag 8 november 2009

Vad är det med köttbullar??

Frans kastar sig ur bilen när jag hade parkerat och öppnat dörren, när han såg vart vi var någonstans. Han blir precis som ett människobarn som ska på tivoli eller nåt, när han vet eller anar att vi ska hem till Marika...

Han kommer på ställ i kurvan in på hennes bakgård lyfter benet i farten (man måste hinna slå en drill, som kille man är).

Sen vänder han sig snabbt om för att se att jag är med , rusar sedan upp för trappen och står där och små steppar, han tycker att jag tar lite för lång tid på mig att komma upp för trappen. Sen när man öppnar dörren då springer han fort fort in , han hinner faktiskt inte heja förrän han börjar små hojta på Marika i detta läge har jag inte hunnit stänga dörren om mig och ej heller börjat ta av mig jackan, Marika går snällt ut i köket och försöker tillgodose den lilla mannen som pockar på hennes uppmärksamhet...
Och vet ni vad det gäller???
-Jo, frysta köttbullar sådana som hans matte inte har hemma hos sig!!!!
Han ger sig inte, detta är en sak mellan Frans och Marika, jag lägger mig inte i det.

När hon plockar fram en köttbulle börjar han dansa snurra fort fort spidad till max. Marika håller köttbullen i handen för han vill att man ska kasta den in i storarummet så han kan jaga efter den för att snabbt sedan ta den i munnen och hoppa upp i hennes säng och smaska i sig den. Ja, så här kan dom hålla på en stund tills jag tycker att det räcker...
Jag tror inte Marika heller skulle sluta förrän ett kilo Köttbullar är slut, ej heller Frans känner något stopp.


Efter denna cirkus så får jag mitt fika och vi kan slå oss ner i rummet och små prata över en bra film som idag blev, Walk the line..
Summera helgen som gått och konstatera att den bara har varit så där bra, som en helg kan vara en grå november...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails