fredag 20 november 2009

Slut med Scorty!



Sagan är slut nu mellan Scorty och mig... Bilen , står nu mera vid OK macken hmmm...Sprutar bensin övaralltihopa lyser moder blues...Livet är fullt av små överraskningar ♥ ♥ ♥ it !!!!

När jag kom upp till macken i går, så tänkte jag att jag skulle åka in i smörjhallen, men jag böjde mig ner för att ta en titt under bilen medans den va i gång...Å herre min skapare, det spruta bensin bokstavligen överallt under bilen jag kunde inte se var läckan kom i från, blev faktiskt lite chockad och rädd..
Min nästa tanke blev, kan ju inte bara ställa bilen här utan jag får ta mig till parkeringen som ligger en liten bit bort, för i detta läge kunde jag inte ens ta in bilen i hallen för dom hade fått sanera efter mig, inte så poppis hade jag blivit då..
Så jag kröp iväg med bilen och parkerade, gick tillbaka till bensinmacken handla mig en fika, väl tillbaka packade jag ur mina saker tog Frans i kopplet och så fick det bli en prommis hem i småregnet, nu står den där och skäms.
Marika följde med en sväng till bilen i går kväll så vi fick ta med oss lite prylar som jag hade lämnat kvar.
Har beslutat att köra bilen till skroten nu, kollade just in Malstabildemontering för att se vad dom skulle ha för att hämta bilen, så det kommer nog att bli så..

För det är lite mer som måste fixas innan besiktningen, men nu skiter jag i det. Det får bli en dramaten och ett busskort ...

Mitt lilla problem är annars att jag har en förkärlek till gamla bilar, något jag måste jobba bort!!!!!
Eftersom jag inte är så bussburen så kollade jag just en liten kort resa mellan en stadsdel i Norrtälje, närmare bestämt solbacka och hem till min adress?!
Hahaha, och vet ni vad svaret på sl.se blev????
Från solbacka till Norrtäljestation va ju helt ok inga problem. Men sedan blev svaret, att det var 1400 m kvar att gå, för att nå den adress jag ville till... Hmmm är det rätt beslut jag har fattat???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails