tisdag 5 januari 2010

Cream!

Hann inte berätta i förmiddags om denna låt, men jag ska gör en kort story om den..Läste på en blogg kollegas sida om en låt som hon kom ihåg sedan tidig ålder...Och då kom jag på denna Cream låt, som jag älskade högt och gillar fortfarande.Jag hade just flyttat till Norrtälje, och jag hade fått den plus några skivor till från en vän i Jakobsberg, strax innan flytt. Hans pappa jobbade på något skivbolag tror jag att det va.I allafall så har jag från dag ett älskat den, vet inte riktigt vad mamma och pappa tyckte om min musik smak?Men dom va ganska öppna i sinnet, Pappa va jazz musiker?! Jag va inte så gammal så vad dom sjung om kvittade, men några ord förstod jag väl, och genom åren förstod jag även resten..

5 kommentarer:

  1. Det här är riktigt jävla bra!!!

    Kram i kylan

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det i ett perfectum...Sååå bra.
    kram i vargavintern

    SvaraRadera
  3. Håller på att ta hem allt dom gjort bara därför ;)

    SvaraRadera
  4. ååå,nice. Sänd playlist sen ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails