torsdag 21 januari 2010

Skomakaren igen!

Ja, så har man varit till skomakaren igen, med samma stövlar som sist..
Men inte för att han gjort ett dåligt jobb..Nä, men jag har slitit sönder dragkedjan nu på maken till den andra stöveln, så nu är allt gjort på detta par. Nya sulor nya klackar nya dragkedjor..

Men det jag vill berätta är att denna skomakare och småföretagare, är den bästa jag har träffat. Alltid lika glad och positiv, snabba jobb genuint handarbete...

Det är en fröjd att titta ner dit, bara lukten när man kommer in (inte tåbira) och värmen som speglas där inne..Ja, faktiskt helt fantastiskt vill verkligen premiera denna man som finns där, jag vet att dom är två och den andra killen verkar vara lika go även han..Glada killar som verkar älska sitt jobb och gillar nog också nöjda kunder... Priset är lågt och jobbet bra. Så du, nästa gång du funderar på att gå till skomakaren, gör det hos Skomakeri Klackjärnet i Norrtälje...
Så nu idag ska jag återigen dra på mig favorit stövlarna och trallaut i markerna, och försöka vårda dom lite bättre och oftare än vad jag har gjort...

2 kommentarer:

  1. Håller fullständigt med dig Anette! Han är snabb, billig och förbannat trevlig.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Alltid trevlig och hjälpsam.. och på tal om honom, så har jag nog ett par skor som jag borde ha hämtat där för ett tag sedan. Inte direkt läge för högklackat just nu, kanske därför jag glömt bort dem.

    Tack för påminnelsen. :)

    Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails