fredag 8 januari 2010

Saknar!


Jag sitter just nu och skapar en katalog med etiketter över mina blogginlägg sedan nu ett år tillbaka..

Och, kan inte låta bli att sakna och längta. Det finns ju vissa personer i ens liv, som man har en nära trygg relation med, som man även visar sina sämre sidor för och som finns när det blåser lite snålt runt knuten. Den man busar runt med gap skrattandes på gränsen till hysteriskt, den som följer med när man har ett jobb som kräver fler händer än två ..

Eller bara följer med på en långpromenad fast man inte har lust, men snällt drar på sig alla kläder för att den andra vill något så mycket. Och man vet att med den personen kan man bara få vara med utan krav eller föreställning till nåt man inte är, när gråt och skratt, problem, glädje, pyssel, picnic, party, musikupplevelser eller filmmys i soffan vävs ihop till en varm tröja att lägga över sina axlar när personen inte finns på plats, men som man vet vilar på ens axlar utan den fysiska närvaron.. Detta är vänskap tycker jag.

Hoppas i skrivande stund att Petra har den tröjan med sig när det blåser snålt runt knuten där hon nu bor, och kan lägga den om sina axlar, sluta sina ögon och känna in den kärleken och kraften som finns för henne, så att hon får ork att möta problem som kan dyka upp på hennes väg..

Miss you massa mest min vän , hoppas vi kan ses snart,

2 kommentarer:

  1. tack min bastaste finaste van! jag tar pa mig den trojan och tar in all din karlek och ditt stod!
    tack for att du finns och tack for att du ar den du ar!
    Snart ses vi!

    Massa stora kramar till dig love you massa mest

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails