måndag 4 januari 2010

Kallt!


Jag har just varit ner i mitt förråd och letat fram min STORA tunga dun jacka, nu är det nog.. Jag fryser!!!! Och i veckan ska det bli värre...

Jag önskar även att jag hade en Skoter, så man kunde ha roligt åt denna snömängd, vi har här. Tänk att fara fram till Flygis (vår stora ICA affär)..Parkera lite kaxigt utanför, Låta hjälmen sitta kvar på huvudet, bara dra upp vesiret, glida in , ta sin korg och handla lite mat..Kanske köpa sig en femkronas kokt med bröd och mycket senap tre rader får det bli,när man ändå passerar cafeterian på sin väg in. För blodsockret har nog sjunkit lite, när jag for fram med Skotern ...

Så, efter jag har handlat klart svänger Skotern och jag ned på stan för att dricka choklad på afterskoter som nu har börjat runt 16 tiden...Heja lite på andra Skoter folk med sina hjälmar under armen..Lyssna lite på ett lokat band som lirar på eftermiddagen. Ah meeeen, då skulle även jag gilla detta väder...

Men nu får jag nöja mig med jätte jackan, termobyxorna och lurvvantarna..I vinterkylan vi fått...

2 kommentarer:

  1. Ännu bättre att ta skotern in på Flygis, langa upp några hundringar och ta med sig hela korvlådan och dra iväg! :))))

    SvaraRadera
  2. hahaha, tål att tänka på ;).

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails