onsdag 13 januari 2010

Grå men vacker!

Grå småruggig men en helt underbar promenad idag. alla sinnen vad med. Jag njöt för fullt..Tid med tankar och funderingar. Smälta in den halva delen av januari som vi nu nästan har avverkat..Önskar att jag kunde förmedla denna känsla som jag fick uppleva idag,om man tar sig tid , ge dig åtminstone 30 min per dag och promenera en sväng och då gärna i naturen. Du kanske tycket att du går ju varje dag till och från jobbet?! Men tänk efter , jag tror att man måste vara lite närmare naturen... Vägen till jobbet går kanske genom staden eller tät bebyggelse och stark trafik... För varje del av året så förändras kanske bara marken du går på till lite halt, lite blött, torrt eller kanske varmt..Men ingen växtlighet som förändras omkring dig. Hitta en natur stig ..Du kan gå den varje dag och den är aldrig likadan, det händer grejor där hela tiden. Är det inte årstiden som förändras så kryper det kanske några myror över stigen som du kan stanna till och egna en minut för att beskåda deras dagliga jobb, eller några stenar som du känner att sparka lite på, en orm som i rädsla att du ser honom slingrar sig fort iväg, ja eller löven som ändrar färg kanske första tussilagon..Detta händer inte på asfaltsvägen eller trottoaren på väg till och från jobbet...
















Låt 2010 bli ett lite mera upplevelsens år, njut lite mera av det lilla och va lite mera här och nu...

7 kommentarer:

  1. Vilka underbara foton Anette!
    Den nedersta bryggan har blivit fotad mången gång även av mig.. för jag förmodar att det är den som är i slutet av Strandvägen mot slalombacken till! ;)

    Precis som Du, försöker jag varje dag njuta av att bara vara så mycket som möjligt. Har bara fem minuters promenadväg till bussen på morgnarna, men nu när det är så vackert så ler jag stort när jag kommer ut. På bussen kan jag inte vara annat än här och nu och trots att vägen till Stockholm kan tyckas tråkig, så upptäcker jag nya saker i naturen varje dag. Det i kombination med underbar musik i öronen är själavård.

    Varma kramar.

    SvaraRadera
  2. Tack Pia!
    Detta är lite av ett livselexir för kropp och själ, natur upplevelser..Njuta en liten stund i vardagen.

    varm kram

    SvaraRadera
  3. Ops! Glömde bekräfta att det klart är strandvägen :)..
    En kram till

    SvaraRadera
  4. Hej Annette
    varmt välkommen som följare av min blogg och extra kul då ju även jag får hitta HIT till dig.
    jadu nu är väl naturen vackrare än den varit på många vintrar. Verkligen som ett kristallandskap när alla träden är täkta av detta tjocka snö-islager.
    Underbart vackert.
    Jag måste nog ut och ta mig en skön promenad innan jag tar tag i städningen. Då kan jag tända brasan och njuta av värmen när jag kommer in igen :)

    SvaraRadera
  5. Hej Focus på framtiden!
    Får även önska dig varmt välkommen in till mig :).
    Ja idag blir det städ och en långpromenad här också..
    Efter en lång sväng ute är det nästan oslagbart med en skönbrasa, ha en underbar helg.

    SvaraRadera
  6. Visst är det en lisa både för kropp och själ att gå i naturen. För min del är det bästa receptet för återhämtning och uppladdning. Underbart fina bilder du tagit också. Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  7. Tack Bitte!
    Roligt att du tittade in.
    Tack för dina rader, önskar dig en skön helg.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails