tisdag 4 januari 2011

Var berädd på att bli förförd ..

Filmtajm:
Frida.
Heter denna underbara film, om du har konstintresse och svag för passionen är detta den filmen du borde se, jag tycker måste se..
Tagen och gripen av hennes livsöde och hennes målningar är jag.
Frida tecknar ett ytterst sensuellt och mycket gripande filmporträtt av den världsberömda mexikanska målarinnan Frida Kahlo och hennes smärtsamma, kontroversiella och kompromisslösa liv som politisk och konstnärlig revolutionär.
Ett ovanligt vacker fascinerande berättelse om hennes komplicerade och intensiva hat/kärleksförhållande med sin läromästare och man Diego Rivera, hennes skandalösa erotiska relationer till kvinnor och otillåtna affärer med Leon Trotskij.
Den ska min mamma få i försenad julklapp idag av mig, kan skriva om den nu eftersom jag vet att hon är med sin man just nu på vägarna upp till Norrtälje och oddsen att hon ska sitta vid en dator och titta in här på bloggen är lika med noll.
Nu ska jag städa och fixa lite innan dom kommer.

4 kommentarer:

  1. Den måste jag se! Mer romantik i vardagen, det blir man glad av :)

    SvaraRadera
  2. Den lät ju bra, gillar såna filmer :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Håller med dig- det är en mycket bra film.
    Länge sedan jag såg den men den sitter kvar. Vilken kvinna, vilket liv.

    SvaraRadera
  4. Håller med Dig till fullo! Har filmen och har sett den flera gånger. Salma Hayek och Alfred Molina är dessutom alldeles strålande i rollerna!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails