torsdag 20 januari 2011

Tina kom med färska frallor !

Mornade mig länge och väl idag.
Eftersom jag hade bildpyssel i natt så blev det riktigt sent innan jag väl kom i säng.
men vid 10 tiden ringde min bästa fina Tina (det rimma ), för hon hade jobbat natt och kände sig "pigg" och utvilad ( därför är hon baradelvis med på bilden idag ).
Och vet ni vad hon hade med sig -Jo, färska frallor mmmm så mumsigt gott. Så jag satte gladeligen på en ny omgång kaffe åt mig och hon ville ha sin koppte.
Sedan fick jag ju äran att pussa och gulla med hennes söta Chihuahua lilla Dita som nu har hunnit bli knappt 11 veckor. Tuff liten krabat som gärna vände upp och ner på Frans leksaker och andra nallar som för honom är heliga, så pass att han inte lånar ut dom till någon, men som lilla fröken sket blanka sjutton i. Frans t.o.m försökte "skvallra" och be Tina om hjälp att hon skulle ta hand om sin lilla fröken.
När vi hade fikat klart så åkte vi en sväng med bilen och åter letade presenter, men utan någon större tur .
Men present blev det till mig ifrån Tina, Så jag blev både glad och jätteglad.
Innan det var dags för henne att bege sig hem och möta sina barn efter skolan så tog vi en sväng till området Nordrona och försökte oss på en promenad men halkan satte stopp och lilla Dita tyckte att det var lite för kallt för hennes små tassar.

Ett litet p.s.
Hon kommer att få sitt första barnbarn i sommar hennes äldsta dotter väntar en liten, Det är lite häftigt när man har följt varandra under alla år med barn och man blir en del i alla delar och förgreningar, och man sitter fortfarande och fnittrar och trasslar precis som för en Ujuj massa år sedan och generation på generation flockas runt ens ben, hoppas att man får finnas här i jordelivet länge till och att jag får behålla min väninnor som man har haft så länge många många många år till..

2 kommentarer:

  1. ja det hoppas jag med.. fin bild..haha kram tina

    SvaraRadera
  2. Vilken sötnos!!
    Så du pysslar på nätterna, va mysigt :)

    barnbarn måste vara någe speciellt, den dagen man blir mormor blir man väl alldeles tossig, haha
    Ha en bra fredag! Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails