torsdag 27 januari 2011

Spontan semester .


Idag tog jag med kameran på en promenad, det var så vackert väder men lite kyligt om benen. Varför en bild av en lyktstolpe? -J0, den illustrerar att jag mest tittade på den blå himlen och då dök den liksom upp. Kände mig även som ett "ljushuvud" eftersom jag hade lämnat/glömt min kära kamera hemma när jag va bortrest..

Här följer lite av vad jag har pysslat med under några dagar ...


Packade hysteriskt snabbt och mycket min väska i fredagskväll och med Frans i koppel bar det av in till Stockholm med bussen.

Jag hinner inte åka halvvägs, ser ut genom fönstret i bussen då bara snöar det ganska ordentligt. Jag suckar högt och vet att jag måste både av och vänta in en annan buss som ska ta mig till Norrtullsgatan. Det blev en liten skräck färd för lille Frans som aldrig hade mött 60 fulla norrmän som skulle tillsammans med oss på och trängas i bussen sista biten, men vi överlevde efter att ha åkt med en chaufför som tydligen fått körkortet på posten och stulit bussen, för vi ramlade runt en stund innan det va dags för mig att tråckla mig ut på gatan för att sedan samla ihop packning och kropp för vidare promenad till Matvarfabriken där jag skulle möta upp Nicklas. Sedan tog vi bussen igen till Sundbyberg lämnade av väskor och Frans, stylade oss lite snabbt ringde Taxi för vidare transport till Berns , där fiskade vi upp Freddie (trots jobb, men han tog ledigt en stund) men först blev det en liten Whisky och häng i baren. Sedan gick vi vidare till Wallmanssalonger kramade om Jerry och tog oss något även där att dricka. när vi "kunde" detta så drog Berns salonger lite så vi gick tillbaka och hängde åter en stund i baren för att sedan när Jerry dök upp så gick vi ner på Cluben 2:35.1 . Avslutningsvis blev det även en sväng till Sollidaritet..Tänker inte säga vad klockan nu visade..Men när Nicklas och jag hade åkt hem blev det te och smörgås så vi 7 rycket var det tid för bädden.. Detta va fredagen, sedan blev jag kvar i Stockholm tills i går kväll. Tyvärr glömde jag kameran hemma och kanske va det bäst så trots allt ;).
Jag har haft några härliga dagar och Tvillingarna Nicklas och Jerry fyllde ju år i söndags och i måndags var jag och Nicklas hem till Sabina och Jerry en sväng på middag .
Tisdags blev det lite shopping med Jerry och hans lilla familj, Vincent fick lite nya leksaker bla.
Sedan va det onsdag och den dagen flög fort förbi men jag hade tur för mamma min och Börje kom till stan för att lämna presenter till killarna och snälla som dom var tyckte dom lite synd om mig och all min packning så dom körde hem mig till Norrtälje trots att det var galet fel håll för dom som bor i Nyköping.. Vi hann dock med ett restaurang besök innan kaffet intogs i min soffa. Sedan bädda jag för deras välbehövlig sömn ( min också). Dom åkte hem ganska tidigt i morse och jag har bara varit stilla och lugn idag endast en lång lång promenad har det blivit. Man blir lite trött efter en veckas oplanerad semester i stan.

4 kommentarer:

  1. En trevlig och ganksa händelserik vecka med andra ord
    Ha det gott
    kramar
    Emma

    SvaraRadera
  2. Full fräs och jag förstår om du blev trött :)
    Får du passa på att vila upp dig i helgen
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Kul med lite semester! vi ska på Wallmans i april med jobbet.
    Du verkar ha haft fullt upp i allafall.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja mina bloggvänner lite sliten än är jag men en lycklig sådan ;).
    kram till er tre

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails