lördag 15 januari 2011

Min plats är köket ..


Vad är det med köket ?!
Jag har ett jättebra och fungerande kontor bara några meter ifrån mitt kök, borde faktiskt vara där mer än vad jag är..
Nej, jag bär ut allt därifrån och härbärgerar i mitt kök istället...Kan bero på att jag känner mig mera tillgänglig där hmm för mig själv ? om jag blir törstig mitt i pysslet eller nära till kaffebryggaren eller vad? det är längre bort till toan om jag blir kissnödig så det är det inte..
Sitter jag bättre här? i köket ?
-Nej, inte det heller men det kan bero på alla fönster och min öppna planlösning mellan vardagsrum och kök , man har lite koll inte för jag vet vad jag har koll på ev skatboet?! , för jag ser inte vägen neranför när jag sitter och himlen skiljer sig inte märkbart ifrån köksfönstret kontra kontorsfönstret.
Men köket är köket och så har det alltid varit även när barnen var små, men då förstår jag att jag valde köket som den perfekta arbetsplatsen, då behövs det att man har lite koll och uppsikt. Men nu, jag är ju lika ensam vart jag än i bostaden är... Frans väljer faktiskt kontoret så han ligger där nu medans jag har tagit ut mina målarsaker, Lapen har en fin plats på bordet och kaffe koppen är på fylld . Så nu kör jag igång och sedan innan middagen så måste jag bära tillbaka allt jag släpat fram, men tydligen gillar jag att hänga i köket och bärar runt på alla saker verkar inte bekymra mig heller..

2 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails