torsdag 6 januari 2011

Skoj med allt på engång !


När man inte ses så ofta som man skulle vilja och har en massa idéer om vad man vill göra när man ses. Så kan man göra som jag min mamma Britt och Börje gjorde när dom kom på besök i förrgår kväll
Dom skulle bara stanna här över natten för att sedan åka vidare till min bror dagen efter.
Efter som vi inte har pysslat med tex målning eller något annat kreativt på länge,så låg det högst på min önska lista iallafall, nu visade sig att min mamma hade längtat efter det också.
Så direkt efter kaffet, slet jag bort duken och mobiliserade om köksbordet till pysselbord.
Här bjöds det på allt ifrån färg, penslar,vin,vatten och en liten middag som Börje fick ordna till oss.Efter som vi hade ju fullt upp med att prata och måla så fick han ta kocktjänst. För att få inspiration till detta tillsynes lite panikmålning stund , började vi med att rita av varandra utan att titta på pappret, det är så himla roligt. Att bara titta på den man ritar av utan att se var näsa och ögon eller håret hamnar är inte så lätt,men skojigt är det och skratta får man. Efter detta så färglades det och nu var man på g för en mera seriös målarstund som fortsatte ända in på småtimmarna.. Härligt att få ha dom här en stund ..

2 kommentarer:

  1. Jättefina bilder, lite lika kanske :)
    Kul med pyysel, love it!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Tack Nettan för en kul kreativ stund.
    Jag kan fortfarande inte fatta att det mesta kom på "rätt" ställe s.a.s.
    Det var en mysig stund med Dig. Puss

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails