torsdag 13 januari 2011

Kafferep med Cheesecake !


Idag kom bästa Ellinor på besök och med sig hade hon en fantastiskt god och hembakad Cheesecake som serverades med egen tillverkad Hallonsås..
Det är sådant som får dessa kalla vinterdagar att verka ganska varma tycker jag .
Till skillnad från den jag gör med frysen som hjälp,( recept på min finns här under etikett Inmundiga).
Hon har istället gjort sin med hjälp av ugnen, tyvärr har jag inte receptet men jag ska fixa det..
Ordet Kafferep :"repartisera", vilket betyder "sinsemellan dela på kostnader". Kafferepet hade till en början karaktären av ett slags knytkalas.
Nu ska jag njuta den sista biten till filmen, Maria Larssons eviga ögonblick på tv 1.
Önskar er alla en skön torsdagskväll

1 kommentar:

  1. Låter bara så himla gott .Kan man kanske få be om receptet.Ja en god fika stund är ju bara så mysigt,massa surr och skratt och må riktigt riktigt gott några timmar.Underbart.....Önskar dej en fin kväll.Varm kram Rita ♥

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails