fredag 28 januari 2011

Städhjälp sökes !


THE ART OF LIVING ....

-Ja en städerska vill jag ha..
Jag hatar att det är skitigt.
En billig nogrann och sugen på att ta ett tag i grovgörat, en sådan skulle jag vilja ha. Jag har ett köksbord som väger ton jag orkar inte flytta runt det , men jag skulle gärna vilja orka. Detta är baksidan av singelboendet, jag kan ju inte be någon om hjälp här hemma ?! skulle vara lille Frans då, men inte bryr han sig i att det behövs tvättas fönster eller torkas och dammas bakom elementet, flytta runt på möbler eller vad det nu är som behöver göras. Känns som allt är fejk- städat här hemma bara ytan är okey, inga prylar och kläder framme duttar på det som syns för blotta ögat, men man kan inte skrapa på ytan för då krackelerar alltihopa..
nu när solen tittar fram blir jag orolig i hela själen nästan lite nervöst betingat, hur fasiken ska jag få ordning på detta.. Funderar på att gå ut en sväng och vänta tills solen går ner, så jag kan sedan smyga mig hem och tända lite levandeljus och njuta av mitt "rena" fina hem igen..

4 kommentarer:

  1. Vilket lyx och få en städerska!
    Mina två svägerskor har de óch har inga barn hemma så dom har kliniskt rent :)

    Kram o ha en bra fredagskväll!

    SvaraRadera
  2. Åååååååååå så skönt för dom :)
    kram och önskar dig detsamma

    SvaraRadera
  3. Åh,vad jag känner igen mig! Inte med att inte få lyft hjälp men med det andra!
    Och hur mycket man än städar så blir det sååå jädrans fort lika dant igen????

    Bilden här bredvid på kameran är såååå cool! Och det är du också här uppe;)
    Ha en mysig helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Tack för din kommentar "Mina dagar.."
    Mmm det blir fort likadant igen, nu har jag iallafall avverkat ett par av mina rum och när allt är klart så är det bara att börja om igen ;)
    Ha en fin måndag
    kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails