söndag 30 januari 2011

Upphör att älska ?!



"Vi upphör att älska oss själva om ingen älskar oss."
Men talesättet som lyder :
Du måste älska dig själv innan du kan älska någon annan...
Hm, nu fick jag lite huvudbry
Det är lättare att bli älskad om man älskar sig själv.
Och märker man att man är älskad så är det lättare att älska sig själv.
Spelar det någon roll varifrån kärleken kommer?

Människa eller djur?
Om man inte har någon människa som älskar en,
räcker det då med ett husdjur som visar sin kärlek och tillit
för att kunna projicera detta vidare till att älska sig själv och vidare till en annan människa?
Suck !

2 kommentarer:

  1. Ja jag tror så här: Har man inget självförtroende, tycker illa om sig själv, tror jag,, att om man hittar (tar emot en man/kvinna) som visar sin kärlek, starkt, varmt och tillitsfullt.Då kan han/hon få den osäkra att bli stark...Tro på sig själv och få självförtroende. Det har jag sett flera bevis på. kram (jag tror att ett djur är istället för en snuttefilt)

    SvaraRadera
  2. Tack Anonym, för din kommentar.
    kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails