onsdag 19 januari 2011

Har sett Eat Pray Love !


Från och ur ett taskigt äktenskap, på en resa i från och till sig själv..
Från Amerika till Italien därefter Indien sedan vidare och avslutningsvis till Bali.
Det är en Julia Roberts i högform som vi får följa, hon lyckas beröra mig och vem har inte känt som henne? När filmen var slut mådde jag hur bra som helst, det kändes som en 140 minuter lång dröm som sög bort alla negativa tankar ur mitt huvud. Tuva Novotny spelar med i denna film , men jag tycker att hon bara är den hon brukar vara på film mao inga överaskningar, söt och rar med samma uttryck som hon brukar ha . De mysiga och exotiska miljöer ger filmen en härlig utomlandskänsla och musiken är sådär lagom svängig utan att bli för mycket. Filmen är baserad på en bok som jag inte läst, men jag måste klaga på att storyn var ganska ojämn och klichéfylld, för att inte tala om förutsägbar. Annars är detta en av de bättre filmer med Roberts i huvudrollen – Jag kommer helt klart att se den igen när jag behöver fylla på dosen av hopp och kärleken, med en påse Cruncy några fudge, raggsocker på och en stor tröja ska jag ligga som en knölpotatis i soffan . För i soffan hemma gör sig denna bäst, missa den inte.

1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails