onsdag 23 februari 2011

Underbar omtänksam tystlåten humorist !

Underbar omtänksam tystlåten humorist !
Så skulle man kunna definiera min ena son Nicklas "nille" .
Han kom över en sväng i går eftermiddag med mina saknade nya stövlar.
Frans och jag tog en promenad och mötte upp honom vid bussen.
väl hemma satt jag på lite kaffe medans han letade runt i hela huset efter en sladd som jag saknar till datorn, med lite tur hade vi hoppas att den fanns kvar , men den turen hade vi inte.
Men jag hade tur att han kom hit. För snäll som han är och lite av en fixare och gillar ordning, dök han ner i min dator, och började rensa, sortera mina mappar, bilder, flyttade runt och snygga till. Undertiden ordna jag med middagen och tyckte att det var en bra arbetsfördelning han som normalt är kock och jag som normalt sitter bakom datorn gjorde liksom ett arbetsbyte.
Till min fasa passa han på att "facerape" mig och skrev på min status : Vad har jag gjort !!!
Med tanke på min röra i datorn, skulle jag tro att det var det han syfta på? det kan också vara mitt beslut att ta bort vardagsrumsbordet ( satt med middagstallriken i knät som ni ser och ett litet extra bord från kontoret för datorn fick det bli. Han kommentera även min status från min då utloggade sida och in ifrån sida med (jag vet! helt vansinnig att man inte kan få en mogen tjej som henne att sluta skita i de blå skåpen =). det blev några kommentarer från andra vänner, och jag inget ont vetande fixade i köket som en godmor förväntas göra för sina barn..

Men hämden är ljuv : När han skulle med bussen hem i sena kvällen, började vi skoja och jag tjata om att han hade för lite kläder på sig i denna kyla och ville låna honom en "fin" mössa med tillhörande tofs och halsduk . Jag skratta så jag höll på att pinka på mig och hämta så klart kameran : Japp, se här va söt han blev (min hämnd är att visa er denna bild på honom ;). Men mössan den blev kvar här hemma , (konstigt ?!)..Men ett par raggsocker fick jag på honom . Föjde med och vinkade av honom vid bussen, det var en riktigt bitande kyla både Frans och jag småsprang för att hålla värmen på vägen hem.

2 kommentarer:

  1. Ha ha busig son :) de är bara och de tillbaka!!
    Han kär i din mössa, haha
    Ha de bra! kram

    SvaraRadera
  2. rolig blogg =) hämden är alltid rolig

    kram o puss

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails