måndag 7 februari 2011

Jag kommer ihåg!

Tack vare alla bilder man har i sina gömmor eller album.
kommer man ihåg mycket mer än vad man skulle göra annars.
Kanske triviala händelser i vardagslivet eller högtider.
Det spelar ingen roll vilka minnen dom väcker..
Bara känslan av att dom väcks och att man får sitt minne i gång så man både kan "skapadagen" , lukten, känslan, glädjen, sorgen. Ja vad som än poppar upp i huvudet med hjälp av våra kära bilder .


Denna lilla bild är faktiskt exakt 25 år på dagen.
Jag tog den på min mamma, tvillingarna
Nicklas, Jerry och Freddie..
Efter en tuff snöig och slitig dag för mig, säkert för killarna också.
Jag hade just släppt in hästarna för kvällen och jobbet i stallet var till enda
När mamma kom uppkörande på stallplan
utan att blinka samlade hon ihop mina "smådrängar" banade sin väg mellan nysnö och snövallar in i huset.
Spolade i badvatten med en massa bubblor.
Så när jag kom in så hörde jag glada skratt och rop innefrån badrummet som nu
hade förvandlats till ett smärre kaos av kläder, bubblor, vatten och varm ånga med ljuvliga skratt.
Denna bild hjälper mig att aldrig glömma denna dag för 25 år sedan.

4 kommentarer:

  1. Vilken underbar bild! Visst är det härligt med alla gamla fotografier som vi har liggande i gömmorna. De väcker minnen, nostalgi och man förundras över vart tiden egentligen tog vägen.
    Och glömmer gör man aldrig!

    Hoppas Du mår bättre idag!
    Varm kram!

    SvaraRadera
  2. Men oh, jag är så tacksam att få se bilden på "mina" fina pojkar.
    Jaa, tack för alla bilder Du tagit. Minnena bara strömmar! Puss på Dig min sol. mamma

    SvaraRadera
  3. Vilket härlig kort, man får plats många i badkaret :)
    Kul med minnen, gillar också och ta fram gamla kort.
    Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails